Na potrzeby tego regulaminu, przyjmuje się następujące znaczenie poniższych pojęć:
a) Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub ułomna osoba prawna,
b) Konsument – Klient będący osobą fizyczną, dokonujący zakupów w Sklepie w zakresie niezwiązanym bezpośrednio o z jego działalnością gospodarczą lub zawodową (zgodnie z treścią art. 221 Kodeksu cywilnego),
c) Produkt – każdy produkt dostępny w Sklepie,
d) Regulamin – niniejszy regulamin,
e) Sklep – sklep internetowy meboZmiany, działający pod adresem internetowym https://vintoria.pl zakładka: SKLEP prowadzony przez Sprzedawcę – Joannę Pilch, ul. Brodzińskiego 21/2, 33-100 Tarnów, NIP 8732708091.
f) Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U.1964.16.93),
g) Ustawa o Prawach Konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 poz. 827).
1. Regulamin określa zasady świadczenia usług drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klientów polegających na zwieraniu przez Internet lub telefonicznie umów sprzedaży towarów znajdujących się w asortymencie Sklepu, za ceny podane na stronie internetowej Sklepu lub jej podstronach.
2. Treści prezentowane na stronie i podstronach Sklepu, a w szczególności ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje, nie są ofertą handlową w rozumieniu przepisów art. 66 i 661 kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszeniem do składania ofert.
3. Regulamin określa zasady i warunki korzystania ze Sklepu, a także prawa i obowiązki Sprzedawcy i Klientów.
4. Przed rozpoczęciem korzystania ze Sklepu, Klient jest zobowiązany zapoznać się z Regulaminem, a rozpoczęcie korzystania ze Sklepu jest równoznaczne z akceptacją wszystkich jego postanowień.
5. Regulamin jest integralną częścią umowy sprzedaży zawieranej z Klientem.
6. Dokonanie zakupu możliwe jest jedynie bez zakładania konta. W żądnym jednak przypadku, Klient nie może dokonać zakupu w Sklepie anonimowo, ani pod pseudonimem.
7. Umowy w Sklepie są zawierane w języku polskim.
8. Wiążąca dla stron transakcji jest cena widniejąca przy Produkcie w momencie złożenia zamówienia przez Klienta zgodnie z procedurą opisaną w p. III Regulaminu.
9. Wszystkie ceny Produktów podane na stronie głównej lub podstronach Sklepu są cenami brutto.
10. Do korzystania ze Sklepu, w tym w szczególności do dokonania zakupu w Sklepie, wystarczające są:
– dostęp do Internetu,
– standardowy system operacyjny,
– standardowa przeglądarka internetowa,
– posiadanie aktywnego adresu e-mail.
1.Sprzedaż towarów odbywa się na podstawie zamówień składanych przez Klientów za pośrednictwem Sklepu (zakładce SKLEP)
w kategoriach:
UPOMINKI artglass
DODATKI vintage
– poprzez klikniecie poprzez kliknięcie ikony Do koszyka a następnie KUP TERAZ
3. Do kontaktu ze Sprzedawcą we wszelkich sprawach, służy adres podany w zakładce KONTAKT. W wypadkach konieczności wyjaśnienia wątpliwości bądź niezwłocznego przekazania informacji odnośnie realizacji zamówienia Sprzedawca skontaktuje się z Klientem telefonicznie na wskazany przez niego nr telefonu.
4. Zamówienia można składać poprzez stronę internetową Sklepu oraz przez email przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
5. Towary sprzedawane są bez aranżacji i bez dekoracji widocznych na stronie i podstronach Sklepu.
6. W celu zawarcia umowy sprzedaży za Sprzedawcą Klient wybiera w Sklepie towary z wybranych kategorii poprzez kliknięcie ikony Do koszyka. Towary znajdujące się w koszyku nie są jeszcze zamówione i Klient ma możliwość dodania do koszyka kolejnych towarów, usunięcia dodanych tam towarów lub rezygnacji z dokonania zakupów.
7. Po dodaniu do koszyka wszystkich towarów, które Klient chce zamówić, aby dokonać zamówienia należy kliknąć ikonę Przejdź do kasy, gdzie nastąpi podsumowanie zamówienia.
8. Po kliknięciu Przejdź do zamówienia zostanie wyświetlony formularz Dodaj adres, w którym Klient powinien podać:
a) adres zamieszkania,
b) adres dostawy towaru lub adres do faktury,
c) adres e-mail,
d) numer telefonu komórkowego lub stacjonarnego, a ponadto, jeżeli zakupy dokonywane są w ramach prowadzonej działalności gospodarczej – nazwę firmy oraz NIP.
9. Następnie Klient powinien wybrać sposób płatności oraz dostawy, które zostały opisane w kolejnych częściach Regulaminu.
10. Na tym etapie składania zamówienia Klient powinien również sprawdzić poprawność swojego zamówienia oraz wszelkich danych, a następnie potwierdzić je poprzez kliknięcie ikony Zamawiam i płacę bądź może również ich nie potwierdzać i wrócić do koszyka.
11. Potwierdzenie przez Klienta zamówienia jest równoznaczne z przyjęciem złożonej przez Sprzedawcę oferty zakupu wskazanych w zamówieniu towarów i prowadzi do zawarcia umowy sprzedaży tych towarów pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym.
12. Po złożeniu zamówienia w Sklepie, Klient dostaje na wskazany przez siebie adres e-mail potwierdzenie złożenia zamówienia.
13. Po przyjęciu zamówienia do realizacji Sprzedawca lub jego upoważniony przedstawiciel może się niezwłocznie skontaktować z Klientem na wskazany przez niego adres e-mail lub numer telefonu, w przypadku gdy prawidłowa realizacja zamówienia wymaga dalszych ustaleń, w tym w szczególności jeżeli towar objęty zamówieniem w części jest nieodstępny w magazynie Sprzedawcy. W przypadku niedostępności danego towaru w magazynie Klient podejmuje decyzję, czy Sprzedawca ma zrealizować zamówienie częściowo, czy anulować całe zamówienie.
14. W przypadku, gdy całość zamówionego towaru jest niedostępna w magazynie, Sprzedawca lub jego upoważniony przedstawiciel poinformuje o tym niezwłocznie Klienta na wskazany przez niego adres e-mail lub numer telefonu. Zamówienie w takiej sytuacji jest w całości anulowane.
15. W przypadku, gdy Klient dokonał już płatności za towar, a zamówienie zostało częściowo lub w całości anulowane w sytuacjach opisanych w pkt 13 lub 14 powyżej, Sprzedawca zwróci Klientowi wartość anulowanej odpowiednio części lub całości zamówienia.
16. Do zamówienia wystawiana jest na życzenie Klienta faktura (bez podatku VAT). Dokumenty te są wystawiane w chwili, gdy wszystkie towary objęte zamówieniem są skompletowane i gotowe do wysyłki. Faktura wysyłana jest na podany w zamówieniu adres e-mail. Klient, który wybierze dowód zakupu w formie faktury, zobowiązany jest do podania prawdziwych i aktualnych danych do jej wystawienia.
17. Klient może wprowadzać zmiany w zamówieniu do momentu jego realizacji. Klient może wycofać złożone zamówienie w całości do momentu kiedy zostanie poinformowany przez Sprzedawcę o jego wysłaniu. Wprowadzanie powyższych zmian możliwe jest poprzez kontakt z e-mailem lub telefonicznie na adres oraz numery telefonów wskazane na stronie www.meblozmiany.pl w zakładce KONTAKT. Zmiany w zamówieniu, o których mowa w niniejszym punkcie, dokonywane przez Konsumenta nie naruszają prawa Konsumenta do odstąpienia od umowy na zasadach określonych w części Regulaminu „Prawo odstąpienia od umowy” oraz w obowiązujących przepisach prawa.
1. Wszystkie ceny towarów znajdujących się w asortymencie Sklepu podawane są w złotych polskich i są cenami brutto.
2. Sprzedawca może zmieniać ceny towarów podawane na stronie i podstronach Sklepu, z tym że zmiany te nie mają wpływu na treść zawartych wcześniej umów sprzedaży.
3. Cena podana przy każdym towarze w Sklepie jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta zamówienia.
4. Sprzedawca może zmieniać asortyment Sklepu, wprowadzać nowe towary do Sklepu, przeprowadzać i odwoływać akcje promocyjne lub wprowadzać w nich zmiany, z tym że zmiany te nie mają wpływu na treść zawartych wcześniej umów sprzedaży.
5. Podane w Sklepie ceny towarów nie obejmują kosztów dostawy towaru oraz kosztów obsługi płatności oraz opłat za przelewy. Koszty te pokrywa Klient. Aby ustalić całkowity koszt zamówienia do ceny towarów podawanych w Sklepie należy doliczyć koszty dostawy towarów.
6.Całkowity koszt zamówienia wyświetlany jest Klientowi bezpośrednio przed potwierdzeniem przez niego zamówienia,
7. W przypadku dokonania przez Klienta zamówienia poza teren Polski koszty przesyłki są uzgadniane indywidulanie z Klientem.
1. W przypadku wyboru przelewu jako formy płatności, Klient zobowiązany jest do dokonania płatności w terminie do 3 dni roboczych od dnia otrzymania na wskazany adres wiadomości email zatytułowanej potwierdzenie złożenia zamówienia.
W przypadku wyboru płatności za pośrednictwem systemu płatności Przelewy24, Klient, bezpośrednio i natychmiast po złożeniu zamówienia, po wyświetleniu się strony Sklepu zatytułowanej Status zamówienia, ma możliwość dokonania płatności po kliknięciu na ikonę Płacę teraz Przelewy24, i przekierowaniu go na stronę systemu płatności.
2. Sprzedawca rozpocznie realizację zamówienia:
1) w przypadku zamówień płatnych przelewem – po zaksięgowaniu środków na rachunku bankowym Sprzedawcy,
2) w przypadku zamówień płatnych przez system płatności Przelewy24.pl po potwierdzeniu przez bank dokonania transakcji.
3. Sprzedawca realizuje zamówienia w terminie od 3 do 14 dni roboczych od momentu rozpoczęcia realizacji zamówienia (w zależności od rodzaju i ilości zamówionego towaru). Jeśli realizacja zamówienia miałaby się wydłużyć ponad 14 dni roboczych Sprzedawca poinformuje Klienta o tym fakcie e-mailem lub telefonicznie.
4. Zamówienia złożone w dni wolne od pracy realizowane są począwszy od pierwszego dnia roboczego następującego po dniach wolnych.
5. Termin otrzymania przesyłki przez Klienta należy policzyć poprzez zsumowanie czasu realizacji zamówienia przez Sprzedawcę oraz przewidywanego czasu dostawy wskazanego w emailu do Klienta,
1. Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione towary z dostawą na terytorium Polski poprzez Przelewy24:
1) szybkie przelewy online na rachunek bankowy Sprzedawcy,
2) BLIK-a,
3) płatność kartą (Visa, Mastercard i inne),
4) Apple Pay,
5) Google Pay,
6) płatność odroczoną lub wygodne raty.
1. Dostawa towaru odbywa się w czasie wskazanym w części Regulaminu Czas realizacji zamówienia do miejsca dostawy wskazanego przez Klienta.
2. Sprzedawca zwraca uwagę, iż Klient powinien zadbać o podanie aktualnego adresu dostawy zamówionego towaru (zwłaszcza prawidłowego kodu pocztowego – informacja istotna dla firm kurierskich), co uprości dostawę towaru do Klienta oraz znacznie skróci czas dostawy towaru.
3. W przypadku uszkodzenia opakowania zewnętrznego przesyłki, zaleca się, aby Klient dokonał jej otwarcia i sprawdzenia stanu zawartości. W przypadku jakichkolwiek niezgodności w zawartości dostarczonej przesyłki sugeruje się, aby Klient sporządził w obecności kuriera protokół niezgodności, który powinien być podpisany przez Klienta i kuriera dostarczającego przesyłkę. W takim przypadku Klient powinien niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedawcą.
4. W przypadku, gdy Klient z własnej winy nie dokonał odbioru przesyłki z Towarem, zamówienie ulega rozwiązaniu z upływem 5 dni od otrzymania przez Sprzedawcę zwrotu przesyłki – chyba, że w tym czasie Klient skontaktuje się ze Sprzedawcą (w dowolny sposób) i uzgodni warunki ponownej dostawy, dokona z góry zapłaty za ponowną dostawę oraz dostawa ta zostanie zrealizowana. Powyższe nie wyklucza możliwości dochodzenia przez Sprzedawcę od Klienta szkody poniesionej z tytułu niezrealizowanego transportu lub zamówienia (w szczególności kosztów niezrealizowanej z jego winy przesyłki).
1. Jeżeli Klient jest Konsumentem, to, zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r. poz. 827), przysługuje mu, bez podawania jakiejkolwiek przyczyny, prawo odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Internetu dotyczy towarów zakupionych za pośrednictwem SKLEPU, w terminie 14 dni od dnia wejścia w posiadanie Towaru przez Konsumenta lub wskazaną przez Konsumenta osobę trzecią (inną niż dostawca Towaru).
2. W celu skorzystania z prawa odstąpienia od umowy Konsument musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji w drodze jednoznacznego oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży złożonego na piśmie lub emailem.
3. Konsument ma możliwość (ale nie obowiązek) skorzystania z wzoru formularza odstąpienia od umowy, stanowiącego załącznik nr 2 do ustawy o prawach konsumenta.
4. W celu zachowania terminu do odstąpienia od umowy Konsument powinien wysłać swoje oświadczenie do Sprzedawcy na jego adres pocztowy lub adres emailowy wskazany w części Regulaminu pt. „Definicje” pkt 1) przed upływem 14-dniowego terminu do odstąpienia.
5. W przypadku wysłania przez Konsumenta oświadczenia o odstąpieniu od umowy drogę emailową Sprzedawca niezwłocznie po jego otrzymaniu wyśle do Konsumenta potwierdzenie otrzymania oświadczenia.
6. W przypadku odstąpienia przez Konsumenta od umowy sprzedaży ze Sprzedawcą umowę uważa się za niezawartą.
7. W przypadku odstąpienia przez Konsumenta od umowy Sprzedawca zwróci Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszt dostawy Towaru (z tym zastrzeżeniem iż Sprzedawca nie ma obowiązku zwrotu Konsumentowi dodatkowych kosztów dostawy Towaru wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostawy Towaru innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę) niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania od Konsumenta oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
8. Sprzedawca dokona zwrotu płatności na konto bankowe wskazane przez Konsumenta. W każdym przypadku Konsument nie ponosi dodatkowych opłat w związku ze zwrotem płatności.
9. Towar odpowiednio zabezpieczony Konsument odsyła lub dostarcza niezwłocznie na koszt własny, na adres Sprzedawcy podany w części Regulaminu pn. Definicje pkt e), jednak nie później niż w terminie 14 dni od daty odstąpienia od umowy. Do zachowania tego terminu wystarczające jest wysłanie Towaru do Sprzedawcy przed jego upływem.
10. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru, co oznacza, iż Sprzedawca nie pokrywa kosztów zapakowania, zabezpieczenia czy przesyłki Towaru od Konsumenta do Sprzedawcy.
11. Sprzedawcy przysługuje prawo wstrzymania się ze zwrotem płatności na rzecz Konsumenta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej wysłania, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
12. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości odsyłanego Towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru, a także z jego nieodpowiedniego zabezpieczenia na czas transportu.
1. Sprzedawca zobowiązany jest do dostarczenia Towaru wolnego od wad – UWAGA: przedmioty w SKLEPIE są dokładnie opisane, a jako że są to towary używane, niektóre przedmioty mogą posiadać drobne wady powstałe w wyniku użytkowania, które są dokładnie opisane i przedstawione na zdjęciach.
2. Reklamacje dotyczące Towaru, dotyczą jedynie uszkodzeń, które nie zostały ujęte w opisie i na zdjęciach – można składać pisemnie lub emailowo na adres Sprzedawcy wskazany w zakładce KONTAKT. W reklamacji należy dokładnie opisać rodzaj wady Towaru, a także podać swoje dane kontaktowe (np. email lub numer telefonu) umożliwiające kontakt Sprzedawcy z Konsumentem. W celu usprawnienia procesu rozpatrzenia reklamacji Sprzedawca zaleca dołączenie zdjęcia reklamowanego towaru, w celu lepszego zobrazowania reklamacji.
4. Wszystkie przesyłki są ubezpieczone i w związku z tym przy uszkodzeniach mechanicznych towaru do zgłoszenia reklamacyjnego zaleca się dołączenie protokołu szkody spisanego przez kuriera przy odbiorze przesyłki, albo w ciągu 7 dni od przyjęcia przesyłki. W tym przypadku sugeruje się także dołączenie do zgłoszenia reklamacyjnego fotografii uszkodzeń. Wyżej wymienione dokumenty wymagane są przez firmę kurierską, która rozpatruje te reklamacje, jednakże nie są warunkiem koniecznym dla zgłoszenia przez Konsumenta reklamacji do Sprzedawcy.
5. Konsumentowi przysługują roszczenia reklamacyjne szczegółowo określone w przepisach Kodeksu cywilnego.
6. Reklamowany towar Sprzedawca odbiera od Konsumenta na własny koszt. Sprzedawca nie ponosi kosztów zapakowania i zabezpieczenia przesyłki. Po uznaniu reklamacji Sprzedawca dokona zwrotu kosztów zakupu reklamowanego towaru na konto bankowe wskazane przez Konsumenta. Sprzedawca nie przyjmuje niezamówionych przesyłek za pobraniem.
7. Reklamacje rozpatrywane są najpóźniej w ciągu 14 dni od daty ich otrzymania przez Sprzedawcę.
8. Jeżeli Sprzedawca nie uznał reklamacji Konsumenta, Konsument może zwrócić się o rozstrzygniecie jego sprawy do sądu powszechnego albo zwrócić się o mediację lub rozstrzygnięcie do sądu polubownego (ADR) np. do Stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego przy właściwym miejscowo dla Konsumenta Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej. W celu wszczęcia procedury mediacyjnej lub polubownego rozstrzygania sporu należy złożyć odpowiedni wniosek. Formularze wniosków dostępne są w sekretariatach każdego sądu polubownego lub na stronach internetowych Wojewódzkich Inspektorów Inspekcji Handlowych. Postępowanie przed sądem polubownym jest co do zasady bezpłatne.
9. W przypadku Klientów nie będących Konsumentami, Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady Towaru.
Odkryj z nami piękno!
2025 © All right reserved Vintoria